සුවතා කර්මාන්තය (wellness industry) ව්‍යාපාරයක් ලෙස ලොව පුරා වර්ධනය වෙයි

සුවතාව (wellness) යනු ශාරීරික සහ මානසික සුවතාවය එක ලෙස සමබරව පවත්වාගෙන යෑමයි. අද ලොව පුරා මෙම ක්ෂේත්‍රයට ඉතා විශාල ඉල්ලුමක් ඇතිබව නොරහසකි.

 

නව ජීවන ක්‍රම අත්හදා බැලීමට සහ සෞඛ්‍ය සම්පන්න වීමට වැඩි පිරිසකට අවශ්‍ය වීමත් සමඟ, සුවතා සංචාරක වෙළඳපොළ ස්ථාවර වේගයකින් අඛණ්ඩව වර්ධනය වනු ඇතැයි අපේක්ෂා කෙරේ.

 

සුවතා කර්මාන්තය ව්‍යාපාරයක් ලෙස වර්ධනය වෙමින් පවතී. මිනිසුන් සුවතා සංචාරක ව්‍යාපාරය කෙරෙහි වැඩි වැඩියෙන් උනන්දු වන අතර බොහෝ දෙනෙක් තම ජීවිත වැඩිදියුණු කර ගැනීම මුල්කරගත් තිරසාර අවස්ථා සොයමින් සිටිති. සෞඛ්‍ය සම්පන්න සහ විකල්ප ක්‍රම ජනප්‍රිය වෙමින් පවති.

ආර්ථිකය බලගැන්වීමට දායකවීම අපි සියලුදෙනාගේම වගකීමක්වේ.

මෙම කර්මාන්තයේ වර්ධනයට හේතු සාධක ගණනාවක් ඇතුළත් වේ:

 

  • මිනිසුන් තම ශරීරයට එක්කර ගන්නා දේ කුමක්ද සහ එය ඔවුන්ගේ සෞඛ්‍යයට බලපාන්නේ කෙසේද යන්න පිළිබඳව වඩාත් දැනුවත් වෙමින් පවතී

 

  • කෙනෙකුගේ ශාරීරික තත්ත්වය සුව කිරීම හෝ වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා විකල්ප ක්‍රම සඳහා (වෛද්‍ය ප්‍රතිකාරවලට

අමතරව)  යොමු වෙමින් පවති.

  • ලොව පුරා විවිධ සංස්කෘතීන් සහ සම්ප්‍රදායන් ගවේෂණය කිරීමට ඇති උනන්දුව

 

සෞඛ්‍ය මුල්කරගත් විකල්ප සහ තිරසාර ක්‍රම කෙරෙහි ජනතාව වැඩි වැඩියෙන් උනන්දු වන බැවින්, සුවතා සංචාරක කර්මාන්තය මෑත වසරවල වේගවත් වේගයකින් වර්ධනය වෙමින් තිබේ.  එක්සත් ජාතීන්ගේ ලෝක සංචාරක සංවිධානයට (UNWTO) අනුව 2030 වන විට ගෝලීය සුවතා කර්මාන්තය ඩොලර් ට්‍රිලියන 14.6 දක්වා ළඟා වනු ඇතැයි අපේක්ෂා කෙරේ.

ව්‍යවසායකයෙකු මෙන් විසල් ලෙස සිතන්න නමුදු කුඩාවට ආරම්භ කරන්න.

සුවතාවය යනු ලෝකයේ වේගයෙන්ම වර්ධනය වන කර්මාන්ත වලින් එකකි. සෞඛ්‍ය සහ තිරසාර අවස්ථා පිළිබඳ විකල්ප ක්‍රම පිළිබඳව ජනතාව වැඩි වැඩියෙන් උනන්දු වන හෙයින්, සුවතා සංචාරක ව්‍යාපාරය ලාභදායී කර්මාන්තයක් බවට පත්වෙමින් තිබේ.

 

සෞඛ්‍ය සම්පන්න සහ විකල්ප ක්‍රම ජනප්‍රිය වෙමින් පවතින්නේ ඒවායේ ප්‍රතිලාභ මෙන්ම නව තාක්‍ෂණ සංවර්ධනය පිළිබඳ වඩා හොඳ දැනුවත් වීම හේතුවෙනි. නිදසුනක් වශයෙන්, වැඩිවන පුද්ගලයින් සංඛ්‍යාවක් ඔවුන්ගේ ආතති කළමනාකරණය සඳහා භාවනාව හෝ යෝග වෙත යොමු වේ.

 

ඖෂධීය ඖෂධ භාවිතා කිරීම වෙනුවට ඖෂධ පැළෑටි හෝ කුළු බඩු වැනි ස්වභාවික නිෂ්පාදන භාවිතා කිරීමෙන් සෞඛ්ය සම්පන්න ජීවන රටාවක් අනුගමනය කිරීමට සහ ඔවුන්ගේ ජීවිතවල ධනාත්මක වෙනස්කම් ඇති කර ගැනීමට ඔවුන් දිරිමත් කිරීම නිසා තිරසාර අවස්ථා ද ආකර්ෂණය වෙමින් පවතී.

 

සුවතා කර්මාන්තය වේගයෙන් වර්ධනය වෙමින් පවතී. සුවතා සංචාරක ව්‍යාපාරය කෙරෙහි මිනිසුන් වැඩි වැඩියෙන් උනන්දු වන අතර සෞඛ්‍ය සම්පන්නව හා ක්‍රියාශීලීව සිටීමේ අදහස වැඩි වැඩියෙන් ජනප්‍රිය වෙමින් පවතී. ලෝකය දිනෙන් දින වර්ධනය වන ජනගහනයකට සහ පාරිසරික අභියෝගවලට ද මුහුණ දී සිටින අතර, අපගේ යහපැවැත්ම ගැන සැලකිලිමත් වීම වෙන කවරදාටත් වඩා තීරණාත්මක කරයි.

අමාරු කාලයකදී ශක්තිමත් ව්‍යවසයකයෙක් වන්නේ කෙසේද ?

තිරසාර අවස්ථා සහ යහපැවැත්ම අපගේ අනාගතය සඳහා අත්‍යවශ්‍ය යැයි සැලකේ. ලෝක ජනගහනය අඛණ්ඩව වර්ධනය වන අතර දේශගුණික විපර්යාසවල බලපෑම් වඩාත් දරුණු වන විට, තිරසාරව ජීවත් වීමට සහ අපගේ පෘථිවිය තවදුරටත් හානිවලින් ආරක්ෂා කර ගැනීමට මාර්ග සොයා ගත යුතුය. අපගේ පරිසරය ගැන සැලකිලිමත් වෙමින් යෝග, භාවනා, කඳු නැගීම හෝ ශාරීරික සෞඛ්‍යය ප්‍රවර්ධනය කරන වෙනත් ක්‍රියාකාරකම් හරහා අප ගැනම සැලකිලිමත් වීමෙන් අපට මෙය කළ හැකිය.

 

සුවතාව යනු වේගයෙන්ම වර්ධනය වන කර්මාන්තවලින් එකක් වන අතර, ඒ මන්දැයි බැලීම අපහසු නැත. මිනිසුන් ඔවුන්ගේ දෛනික චර්යාවෙන් විවේකයක් ලබා ගත හැකි සුවතා සංචාරක ව්‍යාපාරය කෙරෙහි වැඩි වැඩියෙන් උනන්දු වෙති. ඔවුන් තිරසාර අවස්ථා සහ යහපැවැත්ම කෙරෙහි වැඩි උනන්දුවක් දක්වති, එම නිසා සුවතා සංචාරක ව්‍යාපාර ඉතා ජනප්‍රිය වෙමින් පවතී.

 

සුවතා සංචාරක ව්‍යාපාරය කර්මාන්තයක් ලෙස වර්ධනය වීමට තවත් බොහෝ හේතු තිබේ: එය ආතතිය සහ කාංසාව අඩු කිරීමට හොඳ ක්‍රමයකි; එය ඔබේ ශාරීරික සෞඛ්‍යය වැඩි දියුණු කරයි; එය විනෝදජනක හෝ විවේකයක් විය හැකිය; ජීවිතය පිළිබඳ නව දෘෂ්ටිකෝණයන් ලබා ගැනීමට එය ඔබට ඉඩ සලසයි; ඔක්කාරය ආදිය.

 

PwC හි මෑත වාර්තාවකට අනුව, සුවතාවය යනු සෞඛ්‍ය සේවයට වඩා ලාභදායී වීමේ හැකියාව ඇති දියුණු වෙමින් පවතින කර්මාන්තයකි.

 

PwC හි Global Wellness Tourism Attractiveness Index අනුව ගෝලීය සුවතා සංචාරක වෙළඳපොල 2018 දී ඩොලර් බිලියන 19.2 සිට 2025 දී $ 22.1 දක්වා වර්ධනය වනු ඇතැයි අපේක්ෂා කෙරේ. සෞඛ්‍යයට අදාළ ක්‍රියාකාරකම් සහ සේවා අපේක්ෂා කරන සංචාරකයින් සඳහා විවිධ ගමනාන්තවල ආකර්ශනීය බව මෙම දර්ශකය මගින් බලයි.

 

ව්‍යායාම, සෞඛ්‍ය සම්පන්න ආහාර තෝරා ගැනීම්, ආතතිය අඩු කර ගැනීම සහ වෙනත් උපාය මාර්ග හරහා ඔවුන්ගේ ශාරීරික හා මානසික සෞඛ්‍යය වැඩිදියුණු කිරීමට මිනිසුන්ට උපකාර කළ හැකි බැවින් මිනිසුන් සුවතා සංචාරක ව්‍යාපාරය කෙරෙහි වැඩි වැඩියෙන් උනන්දු වෙති. මීට අමතරව, පාරිභෝගිකයින් වඩාත් පරිසර හිතකාමී වන අතර පරිසර හිතකාමී සංචාරක විකල්ප සඳහා වාරිකයක් ගෙවීමට කැමැත්තෙන් සිටින බැවින් තිරසාර සංචාරක ව්‍යාපාරය සඳහා වර්ධනය වන අවස්ථා තිබේ.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *